Jak kupować bilety i usługi

Karta MKA i Aplikacja mobilna iMKA służą jako nośniki biletów i uprawnień do usług oferowanych przez instytucje i organizatorów współpracujących w ramach MKA. Obecnie w ramach MKA możesz kupować bilety komunikacyjne oraz rezerwować miejsca parkingowe oferowane przez:

  • Szybką Kolej Aglomeracyjną,
  • Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie,
  • Zarząd Dróg i Komunikacji w Tarnowie – Tarnowski Organizator Komunalny,
  • Park&Ride w Tarnowie

Dodatkowo poprzez Aplikację iMKA można kupić bilety na wydarzenia kulturalne organizowane przez instytucje, które udostępnią pulę biletów w systemie Małopolskiej Karty Aglomeracyjnej.

Pełna lista biletów i usług dostępnych w systemie MKA jest wyszczególniona tutaj.

MKA to nowoczesny system, dlatego zakupu biletów i usług można dokonać na kilka różnych sposobów – jak komu wygodnie:

  • przez Internet logując się na swoje konto w portalu MKA
  • bezpośrednio w Aplikacji mobilnej iMKA
  • w Automatach MKA i KKM
  • tradycyjnie udając się do Punktu Obsługi Klienta.

Zakup poprzez Portal MKA

Opcja zakupu biletów i usług jest dostępna dla zalogowanych użytkowników. Przechodząc do zakładki Moje konto → Zakupy pojawią się dostępne opcje zakupowe:

  1. Kup bilet – w tym miejscu możesz kupować pojedyncze bilety oferowane przez organizatorów współpracujących w ramach MKA
  2. Kup bilet zintegrowany – w tym miejscu możesz dokonać zakupu, z korzystnymi zniżkami, biletów SKA i połączyć z kupnem biletów miejskich z Krakowa i lub Tarnowa oraz abonamentem parkingowym
  3. Przedłuż ważność biletu – w tym miejscu możesz po prostu przedłużyć ważność wcześniej kupionych biletów
  4. Doładuj tPortmonetkę – w tym miejscu możesz zakupić doładowania punktów tPortmonetki umożliwiającej przejazdy jednorazowe oferowane przez wybranych organizatorów

UWAGA! To bardzo ważne! Pamiętaj, że jeśli używasz Karty MKA to kupując bilet przez Portal musisz go jeszcze aktywować/przenieść na Kartę. Operacji przeniesienia możesz dokonać w automacie MKA. Automaty KKM oraz kasowniki umieszczone w pojazdach MPK/Mobilis w Krakowie nie umożliwiają w chwili obecnej przeniesienia na kartę usług zakupionych przez portal.

Opłat za zakupy dokonane przez Portal możesz dokonać tylko za pomocą płatności internetowych.

Zakup przez iMKA

Aby kupić bilety komunikacyjne lub inne usługi na Aplikację mobilną iMKA aplikacja musi być autoryzowana a urządzenie podczas zakupu musi być podłączone do Internetu.

Zakupy można zrobić przechodząc do menu „Kup bilet”, które prowadzi do Kreatora zakupów. Dalej aplikacja poprowadzi Cię tak, by w kolejnych krokach wybrać dokładnie takie bilety i usługi, które chcesz. Na końcu będziesz mógł dokonać płatności. Po jej realizacji Twoje bilety i usługi będą dostępne a Aplikacji od wybranej przez Ciebie ich daty aktywacji.

Opłat w Aplikacji iMKA możesz dokonać tylko za pomocą płatności internetowych.

Zakup w Automacie MKA

Interfejs Automatu został tak przygotowany, by poprowadzić Cię przez kolejne kroki do zakupu wybranych przez Ciebie biletów i usług.

Opłat w Automacie możesz dokonać zarówno gotówka jak i elektronicznie za pomocą karty.

Zakup w Punkcie Obsługi Klienta

Jeśli cenisz sobie bezpośredni kontakt z drugą osobą, to zapraszamy Cię do dokonywania zakupów biletów i usług w naszych Punktach Obsługi Klienta. W POK miła obsługa szybko i sprawnie pomoże Ci w dokonaniu zakupu zarówno na Kartę MKA jak i na Aplikację mobilną iMKA.

W POK także odpowiemy na Twoje pytania i wątpliwości oraz pomożemy w rozwiązaniu problemów, na które natknąłeś się podczas korzystania z systemu MKA.

Opłat w POK możesz dokonać zarówno gotówka jak i elektronicznie za pomocą karty.

Proces dokonywania zakupu biletów i usług

Staraliśmy się, aby samodzielne kupowanie biletów i usług poprzez Portal, Aplikację i Automaty było możliwie jak najprostsze. Aby ułatwić Ci korzystanie wszystkie te kanały sprzedaży mają bardzo zbliżony przebieg procesu zakupowego, więc będziesz z łatwością mógł korzystać z tego, który w danym czasie jest dla Ciebie najwygodniejszy.

W ramach MKA możesz aktualnie kupić kilka rodzajów biletów i usług, a proces i zakupu we wszystkich przypadkach będzie przebiegał podobnie, zawsze będziesz musiał w kilku krokach podać wymagane parametry biletu, tak by system mógł skalkulować odpowiednią cenę:

Krok 1. Wybór typu biletu – tu okreslisz organizatora, z którego środków komunikacji będziesz mógł korzystać oraz rodzaj biletu. Możesz również wybrać atrybuty biletu, takie jak: termin ważności, datę aktywacji, strefę i rodzaj biletu (sieciowy, na jedną linię, na dwie linie bądź bilet kilometrowy w przypadku SKA).

Pamiętaj, że jeśli masz podpięte do swojego konta konta innych użytkowników, w tym kroku możesz także wybrać konto, na które chcesz kupić bilet.

Krok 2. Wybór linii / trasy – tutaj możesz wybrać, zależnie od rodzaju biletu – linię, kilka linii, czy trasę – przystanek początkowy i końcowy oraz ewentualne przystanki pośrednie, na których bilet okresowy będzie obowiązywał.

Krok 3. Cena – w tym kroku na ekranie zostaną wyświetlone wszystkie możliwe zniżki dla wykreowanego biletu wraz ich z cenami.

Jeżeli kupujesz bilet na SKA a na trasie, którą wybrałeś znajduje się parking możesz w tym kroku także zarezerwować miejsce na parkingu. Gdy na trasie jest więcej niż jeden parking możesz wybrać tylko jeden z nich.

Na podstawie wybranych parametrów biletów i usług system wyświetli na ekranie łączną kwotę do zapłaty.

Krok 4. Podsumowanie/Koszyk – możesz tutaj znaleźć wszystkie bilety, które wybrałeś. Aby przejść do płatności wybierz przycisk Potwierdź zakupy.

Dokonaj płatności – w przypadku Portalu i iMKA tylko internetowo, w przypadku Automatu gotówką lub kartą.

Krok 5. Potwierdzenie dokonania zakupu.