Autoryzacja aplikacji iMKA

Jeśli jesteś postępowy, nowe technologie są dla Ciebie chlebem powszednim, a Twój telefon jest dla Ciebie prywatnym centrum zarządzania wszechświatem, to nasza iMKA jest właśnie dla Ciebie! Dzięki niej Twój telefon stanie się teraz także nie tylko nośnikiem biletów komunikacyjnych, ale wszystkich wspaniałych usług oferowanych przez MKA. Ba! Właściwe każde swoje urządzenie mobilne możesz wyposażyć taką funkcję.

Aplikację mobilną iMKA udostępniliśmy dla systemów operacyjnych: iOS, Android oraz WindowsPhone i możesz ją pobrać z właściwych dla tych systemów sklepów.

Żeby korzystać z pełnej funkcjonalności Aplikacji iMKA musisz ją autoryzować. Sam rozumiesz… jeśli iMKA ma być nośnikiem imiennych biletów okresowych to musi być wiadomo, że aplikacja należy właśnie do Ciebie. Aby dokonać autoryzacji musisz być zarejestrowany, jako Klient systemu MKA. Rejestracji możesz dokonać na dwa sposoby:

  1. Przez Portal MKA
  2. W Punkcie Obsługi Klienta MKA

Rejestracja przez Portal MKA

Jeśli nie chce Ci się ruszać z domu po prostu przejdź kliknij i zarejestruj się. Wyświetli się formularz wniosku rejestracyjnego, gdzie prosimy Cię o podanie podstawowych danych osobowych. W formularzu też wybierz, że chcesz korzystać z aplikacji podając jako „rodzaj nośnika” opcje „Aplikacja iMKA”. Do wniosku załącz plik ze swoim zdjęciem w formacie jpg lub png. Jakość zdjęcia jest bardzo ważna! Pamiętaj, aby na zdjęciu była wyraźnie widoczna Twoja twarz. Zdjęcie musi spełnić formalne wymagania opisane w Regulaminie MKA, czyli musi to być:

Czytelne zdjęcie legitymacyjne w formacie JPG lub PNG o min. szerokości: 240 pikseli, min. wysokości: 300 pikseli z zachowaniem równomiernego oświetlenia twarzy, na jasnym tle, bez nakrycia głowy i okularów przeciwsłonecznych. Twarz na zdjęciu powinna zajmować ok. 2/3 powierzchni zdjęcia.

Po wypełnieniu wszystkich wymaganych danych po prostu kliknij „Wyślij formularz”

Po wysłaniu otrzymasz od nas e-mail z linkiem aktywacyjnym. Po kliknięciu tego linku Twój wniosek zostanie zarejestrowany w naszym systemie a konto w Portalu utworzone.

Twój wniosek zostanie automatycznie zaakceptowany, na portalu zostanie dla Ciebie aktywowana opcja autoryzacji aplikacji, o czy zostaniesz poinformowany przesłanym przez nas e-mailem.

Zaloguj się do swojego konta na Portalu. Kliknij przycisk „Autoryzuj aplikację”, który jest umieszczony obok danych urządzenia podanych podczas rejestracji. Na ekranie zostanie wyświetlona strona z jednorazowym hasłem w postaci symboli oraz kodu QR, za pomocą których autoryzujesz aplikację zgodnie z krokami opisanymi poniżej.

Rejestracja w Punkcie Obsługi Klienta

Rejestracji możesz dokonać w Punktach Obsługi Klienta w Krakowie oraz Tarnowie. Pełna lista punktów znajduje się na postronie Punkty sprzedaży.

Wybierając się do Punktu Obsługi Klienta pamiętaj o zabraniu ze sobą dowodu tożsamości i poprawnego zdjęcia!

W kazdym Punkcie dostepne sa papierowe wnioski. Wniosek mozesz wypelnic na miejscu, ale mozesz tez pobrac go stad i na spokojnie wypelnic w zaciszu domowym.

Wypełniony wniosek wraz ze zdjęciem złóż w okienku. Przemiła obsługa od razu zweryfikuje dane na wniosku i poprawność zdjęcia. Jeśli wszystko będzie OK, otrzymasz wydrukowany kod autoryzacyjny. Pamiętaj! Kod autoryzacyjny wydany w Punkcie jest ważny tylko 24 godziny. Autoryzuj aplikację bez zbędnej zwłoki! Kroki autoryzacji opisaliśmy poniżej.

Autoryzacja aplikacji

Aplikację iMKA możesz autoryzować na dwóch wybranych przez siebie urządzeniach mobilnych.

Autoryzacja na pierwszym urządzeniu

Pamiętaj! Podczas autoryzacji aplikacji Twoje urządzenie mobilne musi mieć aktywne połączenie z Internetem.

W Aplikacji iMKA wybierz opcję "Autoryzuj". Wprowadź otrzymany kod lub zeskanuj go skanerem QR, jeśli Twoje urządzenie posiada taka funkcję. Wybierz opcję "Autoryzuj aplikację".

Jeśli wszystko przebiegło poprawnie zostanie wyświetlony komunikat: "Autoryzacja dokonana pomyślnie. Twoja aplikacja jest teraz w pełni funkcjonalna".

W tym momencie masz już dostęp do pełnej funkcjonalności Aplikacji iMKA, nic tylko korzystać!

Autoryzacja na kolejnym urządzeniu

Zaloguj się do swojego konta na Portalu. W zakładce Moje dane w sekcji Urządzenia wybierz przycisk "Dodaj aplikację". Wprowadzić nazwę nowego urządzenia oraz zdefiniuj dla niego kod PIN. Kliknij przycisk "Dalej". Kliknij przycisk „Autoryzuj aplikację”. Podobnie jak przy pierwszej autoryzacji, na ekranie zostanie wyświetlona strona z jednorazowym hasłem w postaci symboli oraz kodu QR, za pomocą których autoryzujesz w urządzeniu.

Pobierz Aplikacje iMKA na nowe urządzanie. Po jej uruchomieniu wybierz opcję "Autoryzuj". Wprowadź kod lub zeskanuj go skanerem QR, jeśli Twoje urządzenie posiada taką funkcję. Wybierz opcję "Autoryzuj aplikację".

Jeśli wszystko przebiegło poprawnie zostanie wyświetlony komunikat: "Autoryzacja dokonana pomyślnie. Twoja aplikacja jest teraz w pełni funkcjonalna"

I tym sposobem masz w pełni funkcjonalną Aplikację iMKA na dwóch swoich urządzeniach mobilnych.

Pobierz wniosek o autoryzację aplikacji iMKA