Pytania i odpowiedzi (FAQ)

Najważniejsze informacje o MKA w pytaniach i odpowiedziach.


Rozwiń wszystkieOdpowiedzi

  • Czym jest Małopolska Karta Aglomeracyjna? Zwiń Rozwiń

    MKA to system Małopolskiej Karty Aglomeracyjnej. Jest to nowoczesny dostęp do oferty komunikacyjnej na terenie Województwa Małopolskiego. Jest to system, w którym zintegrowane zostały istniejące systemy Krakowskiej Karty Miejskiej oraz Tarnowskiej Karty Miejskiej z usługami świadczonymi przez Koleje Małopolskie oraz Przewozy Regionalne. Uzyskano w ten sposób rozwiązanie, dzięki któremu stając się użytkownikiem systemu MKA otrzymujesz dostęp do większości usług związanych z komunikacją publiczną w województwie.

  • Czy MKA zastępuje Krakowską Kartę Miejską? Zwiń Rozwiń

    Użytkownik posiadający kartę MKA ma możliwość zakupu tych samych usług, które oferowane są w ramach systemu Krakowskiej Karty Miejskiej w cenach dostępnych dla karty Standard.

  • Czy MKA zastępuje Tarnowską Kartę Miejską? Zwiń Rozwiń

    Użytkownik posiadający kartę MKA ma możliwość zakupu tych samych usług, które oferowane są w ramach systemu Tarnowskiej Karty Miejskiej w cenach dostępnych dla karty Standard z wyłączeniem funkcji e-portmonetki.

  • Co to jest iMKA? Zwiń Rozwiń

    iMKA to aplikacja mobilna MKA, która daje Ci znacznie więcej możliwości niż nośnik fizyczny.

    Stawiamy na nowoczesne rozwiązania i dopasowujemy się do trendów technologicznych, dlatego dla aplikacji zapewniliśmy wsparcie techniczne na najwyższym światowym poziomie, aplikacja została zoptymalizowana w taki sposób, aby działać bez zarzutu na wszystkich urządzeniach.

  • Jak autoryzować aplikację iMKA? Zwiń Rozwiń

    Aplikacja iMKA wymaga autoryzacji na urządzeniu, na którym została zainstalowana. 
    Zobacz jak to zrobić krok po kroku: 
    1. Ze sklepu dedykowanego dla systemu urządzenia należy pobrać aplikację iMKA. 
    2. Należy zalogować się do konta w systemie poprzez portal mka.malopolska.pl podając login i hasło ustalony podczas procesu rejestracji. 
    3. Należy wybrać przycisk "Autoryzuj" obok urządzenia wprowadzonego podczas procesu rejestracji. 
    4. Wyświetlona zostanie strona z jednorazowym hasłem w postaci symbolów oraz kodu QR. 
    5. W aplikacji mobilnej należy wybrać opcję "Autoryzuj". 
    6. Po wprowadzeniu kodu za pomocą zeskanowania hasła skanerem QR lub ręcznego przepisania w aplikacji należy wybrać opcję "Autoryzuj aplikację". 
    7. Po poprawnym wykonaniu powyższych kroków pokaże się komunikat  „Autoryzacja dokonana pomyślnie. Twoja aplikacja jest teraz w pełni funkcjonalna”. 
    8. W tym momencie użytkownik ma dostęp do pełnej funkcjonalności aplikacji.

  • Czy aplikacja działa na każdym telefonie? Zwiń Rozwiń

    Aplikacja będzie działać na urządzeniu przenośnym – smartfonie lub tablecie z systemem operacyjnym:

    • Android w wersji 4.4 i wyższej,
    • Windows Phone w wersji 8.1 i wyższej,
    • iOS w wersji 7 i wyższej.

  • Ile kosztuje pobranie aplikacji iMKA? Zwiń Rozwiń

    Aplikacja iMKA jest dostępna do pobrania za darmo.

  • Na jakiego rodzaju urządzeniach działa iMKA? Zwiń Rozwiń

    Aplikacja iMKA dedykowana jest dla smartfonów i tabletów z systemem operacyjnym Android, iOS, Windows Phone.

  • Czy automaty Krakowskiej Karty Miejskiej obsługują MKA? Zwiń Rozwiń

    Sieć automatów Krakowskiej Karty Miejskiej rozpozna kartę MKA i umożliwi zakup oraz zapis usług na karcie w zakresie biletów krakowskich.

  • Kiedy karta będzie gotowa do odbioru? Zwiń Rozwiń

    W przypadku zgłoszenia się w Punkcie Obsługi Klienta karta jest wydawana na miejscu. Natomiast w przypadku rejestracji poprzez portal istnieją dwa sposoby odbioru - w Punkcie Obsługi Klienta bądź przesyłką pocztową. W zależności od wybranego sposobu odbioru poinformujemy Cię o statusie Twojej karty - o tym, że karta jest gotowa do odbioru w wybranym POKu lub o przekazaniu do wysyłki Twojej spersonalizowanej karty.

  • Znalazła się moja karta, którą zastrzegłem, co teraz? Zwiń Rozwiń

    Zastrzeżonej karty nie można już odstrzec. Aby korzystać z usług systemu Małopolskiej Karty Aglomeracyjnej należy wyrobić duplikat karty. Należy pamiętać, że za duplikat należy wnieść opłatę.

  • Jaki jest termin ważności karty MKA? Zwiń Rozwiń

    Karta MKA jest wydawana bezterminowo.

  • Gdzie mogę sprawdzić numer karty lub aplikacji iMKA? Zwiń Rozwiń

    Jeżeli posiadasz kartę MKA po zalogowaniu się do swojego konta w zakładce Moje dane widać numer karty MKA. Jeżeli posiadasz aplikację iMKA numer każdej z posiadanych aplikacji możesz sprawdzić w zakładce Moje dane w sekcji Aplikacje.

  • Zapomniałem hasła, w jaki sposób je przypomnieć? Zwiń Rozwiń

    Będąc na stronie logowania do swojego konta wybierz opcje Nie pamiętam hasła, a następnie postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlonymi na stronie.

  • Nie przychodzi do mnie mail z systemu MKA na skrzynkę home.pl, co zrobić? Zwiń Rozwiń

    Jeśli posiadasz skrzynkę pocztową na serwerze home.pl, nie dostałeś maila z systemu MKA oraz nie znajduje się on w folderze Spam włącz opcję "akceptuj pocztę z zewnętrznego przekierowania" w konfiguracji poczty w części ustawienia antyspamowe.

  • Po co jest mi PIN, który podaje podczas rejestracji? Zwiń Rozwiń

    PIN jest konieczny do podania w momencie wybrania Aplikacji iMKA jako nośnika usług MKA. Jest on potrzebny do kupowania biletów jednorazowych korzystając z tPortmonetki.

  • Jak można zarejestrować się w systemie MKA? Zwiń Rozwiń

    Aby zarejestrować się w systemie MKA należy złożyć wniosek o kartę. Wniosek o kartę można złożyć przez Internet lub w Punktach Obsługi Klienta zlokalizowanych w Krakowie,Tarnowie, Miechowie i Wieliczce. Instrukcja znajduje się pod linkiem https://mka.malopolska.pl/jak-otrzymac-karte-mka

  • Gdzie można kupić usługi oferowane w systemie MKA? Zwiń Rozwiń

    Usługi oferowane w ramach systemu MKA można zakupić u konduktora, w POK, poprzez portal MKA, aplikację iMKA, w automatach stacjonarnych oraz mobilnych.

  • Jakie formy płatności za usługi MKA są dostępne? Zwiń Rozwiń

    W portalu MKA i aplikacji iMKA można płacić za pomocą platformy przelewy24. Dzięki temu istnieje możliwość płatności zarówno  kartą, szybkim przelewem, jak i przelewem tradycyjnym. W aplikacji iMKA można dodatkowo płacić za pomocą tPortmonetki.

    Istnieje również możliwość przyspieszenia procesu płatności w postaci podpięcia karty bankowej do aplikacji iMKA oraz konta w Portalu MKA. Dzięki temu płatność będzie mogła odbyć się za pomocą jednego kliknięcia.

    W automatach stacjonarnych, mobilnych, u konduktora i POK można płacić gotówką i kartą.

  • Czy w systemie MKA są dostępne wszystkie rodzaje biletów? Zwiń Rozwiń

    W systemie w MKA oferujemy tylko te rodzaje biletów, które zostały nam udostępniane przez partnerów: Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie, Zarząd Dróg i Komunikacji w Tarnowie, Koleje Małopolskie sp. z o.o., Przewozy Regionalne sp. z o.o., Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie, Wielicka Spółka Transportowa w Wieliczce, Komunikacja Miejska w Zakopanem, Miejski Zakład Komunikacji w Nowym Targu, Zakład Wodociągów i Kanalizacji w Miechowie, Miejski Zakład Komunikacji w Oświęcimiu. 

  • Czy w systemie MKA można kupić bilety na linie dowozowe? Zwiń Rozwiń

    Tak, bilety na wszystkie linie dowozowe są dostępne w ofercie Kolei Małopolskich.

  • Co to jest bilet zintegrowany? Zwiń Rozwiń

    Bilet zintegrowany to możliwość zakupienia podczas jednej transakcji kilku biletów jednocześnie.

    Cena każdego biletu w formie zintegrowanej transakcji jest objęta zniżką. Wysokość zniżki dla poszczególnych organizatorów jest zróżnicowana. Aby można było skorzystać z oferowanych upustów należy zakupić bilet na Szybką Kolej Aglomeracyjną oraz przynajmniej jeden bilet innego dostępnego organizatora w tej ofercie. Bilety zintegrowane będą obowiązywać na ten sam okres ważności co pierwszy wykreowany bilet - SKA. Obecnie korzystając z tej promocji możesz zakupić bilety miesięczne.

  • Czy można mieć zapisaną na koncie MKA zniżkę studencką? Zwiń Rozwiń

    Tak. Karta MKA i aplikacja iMKA są zintegrowane z uczelnianymi systemami elektronicznej ewidencji studentów.  Proces jest w pełni automatyczny i wymaga jedynie wskazania podczas rejestracji (lub aktualizacji danych) nazwy uczelni i numeru albumu. Uprawnienia do zniżek automatycznie zapisywane są na karcie MKA lub udostępniane w aplikacji iMKA. Rozwiązanie to niweluje potrzebę okazywania podczas kontroli dokumentu uprawniającego do zniżki.

    Funkcja ELS w MKA w chwili obecnej dostępna jest dla studentów Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie.

  • Czy w ramach systemu MKA można korzystać z parkingów? Zwiń Rozwiń

    Tak, użytkownicy MKA mogą korzystać z parkingów typu Park&Ride. Obecnie dostępny jest parking w Tarnowie, Skawinie, Podłężu i Staniątkach. W Krakowie użytkownicy korzystają za darmo z krakowskiego systemu parkingów Park&Ride.

  • Jakie dodatkowe usługi oferowane są w ramach systemu MKA? Zwiń Rozwiń

    W ramach usług dodatkowych oferowanych przez system MKA użytkownicy mogą aktualnie korzystać z parkingów P&R oraz z wypożyczalni roweru miejskiego. 

  • Czy można mieć jednocześnie kartę MKA i aplikację iMKA? Zwiń Rozwiń

    Zgodnie z pkt 2.9 Regulaminu MKA Klient może posiadać w jednym czasie albo Kartę albo aplikację iMKA. Bilety zakupione poprzez aplikację iMKA nie mogę być jednocześnie zapisywane na karcie. Aby zapisać bilet na karcie musi mieć ona fizyczną styczność z urządzeniem (czytnikiem) który połączony jest z systemem.

  • Ile trwa rozpatrzenie reklamacji? Zwiń Rozwiń

    Zgodnie z regulaminem reklamacje rozpatrywane są w terminie do 30 dni, jednak większość zgłoszeń rozpatrywana jest w krótszym terminie. Reklamacje rozpatrywane są zgodnie z chronologią zgłoszeń.