Pytania i odpowiedzi (FAQ)

Najważniejsze informacje o MKA w pytaniach i odpowiedziach.


Rozwiń wszystkieOdpowiedzi

  • Czym jest Małopolska Karta Aglomeracyjna? Zwiń Rozwiń

    MKA to system Małopolskiej Karty Aglomeracyjnej. Jest to nowoczesny dostęp do oferty komunikacyjnej na terenie Województwa Małopolskiego. Jest to system, w którym zintegrowane zostały istniejące systemy Krakowskiej Karty Miejskiej oraz Tarnowskiej Karty Miejskiej z usługami świadczonymi przez Koleje Małopolskie oraz Przewozy Regionalne. Uzyskano w ten sposób rozwiązanie, dzięki któremu stając się użytkownikiem systemu MKA otrzymujesz dostęp do większości usług związanych z komunikacją publiczną w województwie.

  • Czy MKA zastępuje Krakowską Kartę Miejską? Zwiń Rozwiń

    Użytkownik posiadający kartę MKA ma możliwość zakupu tych samych usług, które oferowane są w ramach systemu Krakowskiej Karty Miejskiej w cenach dostępnych dla karty Standard.

  • Czy MKA zastępuje Tarnowską Kartę Miejską? Zwiń Rozwiń

    Użytkownik posiadający kartę MKA ma możliwość zakupu tych samych usług, które oferowane są w ramach systemu Tarnowskiej Karty Miejskiej w cenach dostępnych dla karty Standard z wyłączeniem funkcji e-portmonetki.

  • Co to jest iMKA? Zwiń Rozwiń

    iMKA to aplikacja mobilna MKA, która daje Ci znacznie więcej możliwości niż nośnik fizyczny.

    Stawiamy na nowoczesne rozwiązania i dopasowujemy się do trendów technologicznych, dlatego dla aplikacji zapewniliśmy wsparcie techniczne na najwyższym światowym poziomie, aplikacja została zoptymalizowana w taki sposób, aby działać bez zarzutu na wszystkich urządzeniach.

  • Jak autoryzować aplikację iMKA? Zwiń Rozwiń

    Aplikacja iMKA wymaga autoryzacji na urządzeniu, na którym została zainstalowana. 
    Zobacz jak to zrobić krok po kroku: 
    1. Ze sklepu dedykowanego dla systemu urządzenia należy pobrać aplikację iMKA. 
    2. Należy zalogować się do konta w systemie poprzez portal mka.malopolska.pl podając login i hasło ustalony podczas procesu rejestracji. 
    3. Należy wybrać przycisk "Autoryzuj" obok urządzenia wprowadzonego podczas procesu rejestracji. 
    4. Wyświetlona zostanie strona z jednorazowym hasłem w postaci symbolów oraz kodu QR. 
    5. W aplikacji mobilnej należy wybrać opcję "Autoryzuj". 
    6. Po wprowadzeniu kodu za pomocą zeskanowania hasła skanerem QR lub ręcznego przepisania w aplikacji należy wybrać opcję "Autoryzuj aplikację". 
    7. Po poprawnym wykonaniu powyższych kroków pokaże się komunikat  „Autoryzacja dokonana pomyślnie. Twoja aplikacja jest teraz w pełni funkcjonalna”. 
    8. W tym momencie użytkownik ma dostęp do pełnej funkcjonalności aplikacji.

  • Czy aplikacja działa na każdym telefonie? Zwiń Rozwiń

    Aplikacja będzie działać na urządzeniu przenośnym – smartfonie lub tablecie z systemem operacyjnym:

    • Android w wersji 4.4 i wyższej,
    • Windows Phone w wersji 8.1 i wyższej,
    • iOS w wersji 7 i wyższej.

  • Ile kosztuje pobranie aplikacji iMKA? Zwiń Rozwiń

    Aplikacja iMKA jest dostępna do pobrania za darmo.

  • Na jakiego rodzaju urządzeniach działa iMKA? Zwiń Rozwiń

    Aplikacja iMKA dedykowana jest dla smartfonów i tabletów z systemem operacyjnym Android, iOS, Windows Phone.

  • Czy automaty Krakowskiej Karty Miejskiej obsługują MKA? Zwiń Rozwiń

    Sieć automatów Krakowskiej Karty Miejskiej rozpozna kartę MKA i umożliwi zakup oraz zapis usług na karcie w zakresie biletów krakowskich.

  • Kiedy karta będzie gotowa do odbioru? Zwiń Rozwiń

    W przypadku zgłoszenia się w Punkcie Obsługi Klienta karta jest wydawana na miejscu. Natomiast w przypadku rejestracji poprzez portal istnieją dwa sposoby odbioru - w Punkcie Obsługi Klienta bądź przesyłką pocztową. W zależności od wybranego sposobu odbioru poinformujemy Cię o statusie Twojej karty - o tym, że karta jest gotowa do odbioru w wybranym POKu lub o przekazaniu do wysyłki Twojej spersonalizowanej karty.

  • Znalazła się moja karta, którą zastrzegłem, co teraz? Zwiń Rozwiń

    Zastrzeżonej karty nie można już odstrzec. Aby korzystać z usług systemu Małopolskiej Karty Aglomeracyjnej należy wyrobić duplikat karty. Należy pamiętać, że za duplikat należy wnieść opłatę.

  • Jaki jest termin ważności karty MKA? Zwiń Rozwiń

    Karta MKA jest wydawana bezterminowo.

  • Gdzie mogę sprawdzić numer karty lub aplikacji iMKA? Zwiń Rozwiń

    Jeżeli posiadasz kartę MKA po zalogowaniu się do swojego konta w zakładce Moje dane widać numer karty MKA. Jeżeli posiadasz aplikację iMKA numer każdej z posiadanych aplikacji możesz sprawdzić w zakładce Moje dane w sekcji Aplikacje.

  • Zapomniałem hasła, w jaki sposób je przypomnieć? Zwiń Rozwiń

    Będąc na stronie logowania do swojego konta wybierz opcje Nie pamiętam hasła, a następnie postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlonymi na stronie.

  • Po co jest mi PIN, który podaje podczas rejestracji? Zwiń Rozwiń

    PIN jest konieczny do podania w momencie wybrania Aplikacji iMKA jako nośnika usług MKA. Jest on potrzebny do kupowania biletów jednorazowych korzystając z tPortmonetki.