Pytania i odpowiedzi (FAQ)

Najważniejsze informacje o MKA w pytaniach i odpowiedziach.


Rozwiń wszystkieOdpowiedzi

  • Czym jest Małopolska Karta Aglomeracyjna? Zwiń Rozwiń

    MKA to system Małopolskiej Karty Aglomeracyjnej. Jest to nowoczesny dostęp do oferty komunikacyjnej na terenie Województwa Małopolskiego. Jest to system, w którym zintegrowane zostały istniejące systemy Krakowskiej Karty Miejskiej oraz Tarnowskiej Karty Miejskiej z usługami świadczonymi przez Koleje Małopolskie oraz Przewozy Regionalne. Uzyskano w ten sposób rozwiązanie, dzięki któremu stając się użytkownikiem systemu MKA otrzymujesz dostęp do większości usług związanych z komunikacją publiczną w województwie.

  • Czy MKA zastępuje Krakowską Kartę Miejską? Zwiń Rozwiń

    Użytkownik posiadający kartę MKA ma możliwość zakupu tych samych usług, które oferowane są w ramach systemu Krakowskiej Karty Miejskiej w cenach dostępnych dla karty Standard.

  • Czy MKA zastępuje Tarnowską Kartę Miejską? Zwiń Rozwiń

    Użytkownik posiadający kartę MKA ma możliwość zakupu tych samych usług, które oferowane są w ramach systemu Tarnowskiej Karty Miejskiej w cenach dostępnych dla karty Standard z wyłączeniem funkcji e-portmonetki.

  • Co to jest iMKA? Zwiń Rozwiń

    iMKA to aplikacja mobilna MKA, która daje Ci znacznie więcej możliwości niż nośnik fizyczny.

    Stawiamy na nowoczesne rozwiązania i dopasowujemy się do trendów technologicznych, dlatego dla aplikacji zapewniliśmy wsparcie techniczne na najwyższym światowym poziomie, aplikacja została zoptymalizowana w taki sposób, aby działać bez zarzutu na wszystkich urządzeniach.

  • Jak autoryzować aplikację iMKA? Zwiń Rozwiń

    Aplikacja iMKA wymaga autoryzacji na urządzeniu, na którym została zainstalowana. 
    Zobacz jak to zrobić krok po kroku: 
    1. Ze sklepu dedykowanego dla systemu urządzenia należy pobrać aplikację iMKA. 
    2. Należy zalogować się do konta w systemie poprzez portal mka.malopolska.pl podając login i hasło ustalony podczas procesu rejestracji. 
    3. Należy wybrać przycisk "Autoryzuj" obok urządzenia wprowadzonego podczas procesu rejestracji. 
    4. Wyświetlona zostanie strona z jednorazowym hasłem w postaci symbolów oraz kodu QR. 
    5. W aplikacji mobilnej należy wybrać opcję "Autoryzuj". 
    6. Po wprowadzeniu kodu za pomocą zeskanowania hasła skanerem QR lub ręcznego przepisania w aplikacji należy wybrać opcję "Autoryzuj aplikację". 
    7. Po poprawnym wykonaniu powyższych kroków pokaże się komunikat  „Autoryzacja dokonana pomyślnie. Twoja aplikacja jest teraz w pełni funkcjonalna”. 
    8. W tym momencie użytkownik ma dostęp do pełnej funkcjonalności aplikacji.

  • Jak ponownie autoryzować iMKA? Zwiń Rozwiń

    Aby ponownie uzyskać kod autoryzacyjny do aplikacji należy:

    1.  Zalogować się do konta w systemie poprzez portal mka.malopolska.pl podając login i hasło ustalone podczas procesu rejestracji. 
    2.  W zakładce Moje Konto/Moje Dane należy wybrać przycisk "Usuń aplikację" obok urządzenia wprowadzonego podczas procesu rejestracji.
    3.  Należy potwierdzić usunięcie aplikacji poprzez podanie hasła oraz przyczyny.
    4.  Ponownie w zakładce Moje Konto/Moje Dane należy wybrać przycisk "Dodaj aplikację".
    5.  Należy podać "Nazwę aplikacji" i zdefiniować "Pin". 
    6.  Wyświetlona zostanie strona z jednorazowym hasłem w postaci kodu alfanumerycznego oraz kodu QR. 
    7.  Na urządzeniu w aplikacji mobilnej należy wybrać "Pełna wersja iMKA". 
    8.  Po wprowadzeniu kodu alfanumerycznego lub zeskanowaniu kodu QR należy wybrać opcję "Autoryzuj aplikację". 
    9.  Dostęp do pełnej funkcjonalności aplikacji nastąpi, po poprawnym wykonaniu powyższych kroków. 

  • Czy aplikacja działa na każdym telefonie? Zwiń Rozwiń

    Aplikacja będzie działać na urządzeniu przenośnym – smartfonie lub tablecie z systemem operacyjnym:

    • Android w wersji 4.4 i wyższej,
    • iOS w wersji 7 i wyższej.

  • Ile kosztuje pobranie aplikacji iMKA? Zwiń Rozwiń

    Aplikacja iMKA jest dostępna do pobrania za darmo.

  • Na jakiego rodzaju urządzeniach działa iMKA? Zwiń Rozwiń

    Aplikacja iMKA dedykowana jest dla smartfonów i tabletów z systemem operacyjnym Android, iOS.

  • Czy automaty Krakowskiej Karty Miejskiej obsługują MKA? Zwiń Rozwiń

    Sieć automatów Krakowskiej Karty Miejskiej rozpozna kartę MKA i umożliwi zakup oraz zapis usług na karcie w zakresie biletów krakowskich.

  • Kiedy karta będzie gotowa do odbioru? Zwiń Rozwiń

    W przypadku zgłoszenia się w Punkcie Obsługi Klienta karta jest wydawana na miejscu. Natomiast w przypadku rejestracji poprzez portal istnieją dwa sposoby odbioru - w Punkcie Obsługi Klienta bądź przesyłką pocztową. W zależności od wybranego sposobu odbioru poinformujemy Cię o statusie Twojej karty - o tym, że karta jest gotowa do odbioru w wybranym POKu lub o przekazaniu do wysyłki Twojej spersonalizowanej karty.

  • Znalazła się moja karta, którą zastrzegłem, co teraz? Zwiń Rozwiń

    Zastrzeżonej karty nie można już odstrzec. Aby korzystać z usług systemu Małopolskiej Karty Aglomeracyjnej należy wyrobić duplikat karty. Należy pamiętać, że za duplikat należy wnieść opłatę.

  • Jaki jest termin ważności karty MKA? Zwiń Rozwiń

    Karta MKA jest wydawana bezterminowo.

  • Gdzie mogę sprawdzić numer karty lub aplikacji iMKA? Zwiń Rozwiń

    Jeżeli posiadasz kartę MKA po zalogowaniu się do swojego konta w zakładce Moje dane widać numer karty MKA. Jeżeli posiadasz aplikację iMKA numer aplikacji możesz sprawdzić w sekcji Ustawienia w zakładce Moje dane.

  • Zapomniałem hasła, w jaki sposób je przypomnieć? Zwiń Rozwiń

    Będąc na stronie logowania do swojego konta wybierz opcje Nie pamiętam hasła, a następnie postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlonymi na stronie. Jeśli podczas zakładania konta, mail nie został podany, należy skontaktować się z infolinią lub Punktem Obsługi Klienta. 

  • Nie przychodzi do mnie mail z systemu MKA na skrzynkę home.pl, co zrobić? Zwiń Rozwiń

    Jeśli posiadasz skrzynkę pocztową na serwerze home.pl, nie dostałeś maila z systemu MKA oraz nie znajduje się on w folderze Spam włącz opcję "akceptuj pocztę z zewnętrznego przekierowania" w konfiguracji poczty w części ustawienia antyspamowe.

  • Po co jest mi PIN, który podaje podczas rejestracji? Zwiń Rozwiń

    PIN jest konieczny do podania w momencie wybrania Aplikacji iMKA jako nośnika usług MKA. Jest on potrzebny do kupowania biletów jednorazowych korzystając z tPortmonetki.

  • Jak można zarejestrować się w systemie MKA? Zwiń Rozwiń

    Aby zarejestrować się w systemie MKA należy złożyć wniosek o kartę lub aplikację mobilną iMKA. Wniosek można złożyć przez Internet lub w Punktach Obsługi Klienta zlokalizowanych w Krakowie,Tarnowie, Miechowie i Wieliczce. Instrukcja znajduje się pod linkiem https://mka.malopolska.pl/jak-otrzymac-karte-mka

  • Gdzie można kupić usługi oferowane w systemie MKA? Zwiń Rozwiń

    Usługi oferowane w ramach systemu MKA można zakupić  w POK, poprzez portal MKA, aplikację iMKA oraz w automatach stacjonarnych i mobilnych.

  • W jakiej formie można opłacić usługi w systemie MKA? Zwiń Rozwiń

    W portalu MKA i aplikacji iMKA można płacić za pomocą platformy przelewy24. Dzięki temu istnieje możliwość płatności zarówno  kartą, szybkim przelewem, jak i przelewem tradycyjnym. W aplikacji iMKA można dodatkowo płacić za pomocą tPortmonetki.

    Istnieje również możliwość przyspieszenia procesu płatności w postaci podpięcia karty bankowej do aplikacji iMKA oraz konta w Portalu MKA. Dzięki temu płatność będzie mogła odbyć się za pomocą jednego kliknięcia.

    W automatach stacjonarnych, mobilnych oraz POK można płacić gotówką i kartą.

  • Czy w systemie MKA są dostępne wszystkie rodzaje biletów? Zwiń Rozwiń

    W systemie w MKA oferujemy tylko te rodzaje biletów, które zostały nam udostępniane przez partnerów: Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie, Zarząd Dróg i Komunikacji w Tarnowie, Koleje Małopolskie sp. z o.o., Przewozy Regionalne sp. z o.o., Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie, Wielicka Spółka Transportowa w Wieliczce, Komunikacja Miejska w Zakopanem, Miejski Zakład Komunikacji w Nowym Targu, Zakład Wodociągów i Kanalizacji w Miechowie, Miejski Zakład Komunikacji w Oświęcimiu. 

  • Czy w systemie MKA można kupić bilety na linie dowozowe? Zwiń Rozwiń

    Tak, bilety na wszystkie linie dowozowe są dostępne w ofercie Kolei Małopolskich.

  • Co to jest bilet zintegrowany? Zwiń Rozwiń

    Bilet zintegrowany to możliwość zakupienia podczas jednej transakcji kilku biletów jednocześnie.

    Cena każdego biletu w formie zintegrowanej transakcji jest objęta zniżką. Wysokość zniżki dla poszczególnych organizatorów jest zróżnicowana. Aby można było skorzystać z oferowanych upustów należy zakupić bilet na Szybką Kolej Aglomeracyjną oraz przynajmniej jeden bilet innego dostępnego organizatora w tej ofercie. Bilety zintegrowane będą obowiązywać na ten sam okres ważności co pierwszy wykreowany bilet - SKA. Obecnie korzystając z tej promocji możesz zakupić bilety miesięczne.

  • Czy można mieć zapisaną na koncie MKA zniżkę studencką? Zwiń Rozwiń

    Tak. Karta MKA i aplikacja iMKA są zintegrowane z uczelnianymi systemami elektronicznej ewidencji studentów.  Proces jest w pełni automatyczny i wymaga jedynie wskazania podczas rejestracji (lub aktualizacji danych) nazwy uczelni i numeru albumu. Uprawnienia do zniżek automatycznie zapisywane są na karcie MKA lub udostępniane w aplikacji iMKA. Rozwiązanie to niweluje potrzebę okazywania podczas kontroli dokumentu uprawniającego do zniżki.

    Funkcja ELS w MKA w chwili obecnej dostępna jest dla studentów Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie.

  • Czy w ramach systemu MKA można korzystać z parkingów? Zwiń Rozwiń

    Tak, użytkownicy MKA mogą korzystać z parkingów typu Park&Ride. Obecnie dostępny jest parking w Tarnowie, Skawinie, Podłężu i Staniątkach. W Krakowie użytkownicy korzystają za darmo z krakowskiego systemu parkingów Park&Ride.

  • Jakie dodatkowe usługi oferowane są w ramach systemu MKA? Zwiń Rozwiń

    W ramach usług dodatkowych oferowanych przez system MKA użytkownicy mogą aktualnie korzystać z parkingów P&R oraz z wypożyczalni roweru miejskiego. 

  • Czy można mieć jednocześnie kartę MKA i aplikację iMKA? Zwiń Rozwiń

    Zgodnie z pkt 2.9 Regulaminu MKA Klient może posiadać w jednym czasie albo Kartę albo aplikację iMKA. Bilety zakupione poprzez aplikację iMKA nie mogę być jednocześnie zapisywane na karcie. Aby zapisać bilet na karcie musi mieć ona fizyczną styczność z urządzeniem (czytnikiem) który połączony jest z systemem.

  • Ile trwa rozpatrzenie reklamacji? Zwiń Rozwiń

    Zgodnie z regulaminem reklamacje rozpatrywane są w terminie do 30 dni, jednak większość zgłoszeń rozpatrywana jest w krótszym terminie. Reklamacje rozpatrywane są zgodnie z chronologią zgłoszeń.