Pytania i odpowiedzi (FAQ)
Najważniejsze informacje o MKA w pytaniach i odpowiedziach.
-
Czym jest Małopolska Karta Aglomeracyjna? Zwiń Rozwiń
MKA to system Małopolskiej Karty Aglomeracyjnej. Jest to nowoczesny dostęp do oferty komunikacyjnej na terenie Województwa Małopolskiego. Jest to system, w którym zintegrowane zostały istniejące systemy Krakowskiej Karty Miejskiej oraz Tarnowskiej Karty Miejskiej z usługami świadczonymi przez Koleje Małopolskie oraz Przewozy Regionalne. Uzyskano w ten sposób rozwiązanie, dzięki któremu stając się użytkownikiem systemu MKA otrzymujesz dostęp do większości usług związanych z komunikacją publiczną w województwie.
-
Czy MKA zastępuje Krakowską Kartę Miejską? Zwiń Rozwiń
Użytkownik posiadający kartę MKA ma możliwość zakupu tych samych usług, które oferowane są w ramach systemu Krakowskiej Karty Miejskiej w cenach dostępnych dla karty Standard.
-
Czy MKA zastępuje Tarnowską Kartę Miejską? Zwiń Rozwiń
Użytkownik posiadający kartę MKA ma możliwość zakupu tych samych usług, które oferowane są w ramach systemu Tarnowskiej Karty Miejskiej w cenach dostępnych dla karty Standard z wyłączeniem funkcji e-portmonetki.
-
Co to jest iMKA? Zwiń Rozwiń
iMKA to aplikacja mobilna MKA, która daje Ci znacznie więcej możliwości niż nośnik fizyczny.
Stawiamy na nowoczesne rozwiązania i dopasowujemy się do trendów technologicznych, dlatego dla aplikacji zapewniliśmy wsparcie techniczne na najwyższym światowym poziomie, aplikacja została zoptymalizowana w taki sposób, aby działać bez zarzutu na wszystkich urządzeniach.
-
Jak autoryzować aplikację iMKA? Zwiń Rozwiń
Aplikacja iMKA wymaga autoryzacji na urządzeniu, na którym została zainstalowana.
Zobacz jak to zrobić krok po kroku:
1. Ze sklepu dedykowanego dla systemu urządzenia należy pobrać aplikację iMKA.
2. Należy zalogować się do konta w systemie poprzez portal mka.malopolska.pl podając login i hasło ustalony podczas procesu rejestracji.
3. Należy wybrać przycisk "Autoryzuj" obok urządzenia wprowadzonego podczas procesu rejestracji.
4. Wyświetlona zostanie strona z jednorazowym hasłem w postaci symbolów oraz kodu QR.
5. W aplikacji mobilnej należy wybrać opcję "Autoryzuj".
6. Po wprowadzeniu kodu za pomocą zeskanowania hasła skanerem QR lub ręcznego przepisania w aplikacji należy wybrać opcję "Autoryzuj aplikację".
7. Po poprawnym wykonaniu powyższych kroków pokaże się komunikat „Autoryzacja dokonana pomyślnie. Twoja aplikacja jest teraz w pełni funkcjonalna”.
8. W tym momencie użytkownik ma dostęp do pełnej funkcjonalności aplikacji. -
Jak ponownie autoryzować iMKA? Zwiń Rozwiń
Aby ponownie uzyskać kod autoryzacyjny do aplikacji należy:
- Zalogować się do konta w systemie poprzez portal mka.malopolska.pl podając login i hasło ustalone podczas procesu rejestracji.
- W zakładce Moje Konto/Moje Dane należy wybrać przycisk "Usuń aplikację" obok urządzenia wprowadzonego podczas procesu rejestracji.
- Należy potwierdzić usunięcie aplikacji poprzez podanie hasła oraz przyczyny.
- Ponownie w zakładce Moje Konto/Moje Dane należy wybrać przycisk "Dodaj aplikację".
- Należy podać "Nazwę aplikacji" i zdefiniować "Pin".
- Wyświetlona zostanie strona z jednorazowym hasłem w postaci kodu alfanumerycznego oraz kodu QR.
- Na urządzeniu w aplikacji mobilnej należy wybrać "Pełna wersja iMKA".
- Po wprowadzeniu kodu alfanumerycznego lub zeskanowaniu kodu QR należy wybrać opcję "Autoryzuj aplikację".
- Dostęp do pełnej funkcjonalności aplikacji nastąpi, po poprawnym wykonaniu powyższych kroków.
-
Czy aplikacja działa na każdym telefonie? Zwiń Rozwiń
Aplikacja będzie działać na urządzeniu przenośnym – smartfonie lub tablecie z systemem operacyjnym:
- Android w wersji 4.4 i wyższej,
- iOS w wersji 7 i wyższej.
-
Ile kosztuje pobranie aplikacji iMKA? Zwiń Rozwiń
Aplikacja iMKA jest dostępna do pobrania za darmo.
-
Na jakiego rodzaju urządzeniach działa iMKA? Zwiń Rozwiń
Aplikacja iMKA dedykowana jest dla smartfonów i tabletów z systemem operacyjnym Android, iOS.
-
Czy automaty Krakowskiej Karty Miejskiej obsługują MKA? Zwiń Rozwiń
Sieć automatów Krakowskiej Karty Miejskiej rozpozna kartę MKA i umożliwi zakup oraz zapis usług na karcie w zakresie biletów krakowskich.
-
Kiedy karta będzie gotowa do odbioru? Zwiń Rozwiń
W przypadku zgłoszenia się w Punkcie Obsługi Klienta karta jest wydawana na miejscu. Natomiast w przypadku rejestracji poprzez portal istnieją dwa sposoby odbioru - w Punkcie Obsługi Klienta bądź przesyłką pocztową. W zależności od wybranego sposobu odbioru poinformujemy Cię o statusie Twojej karty - o tym, że karta jest gotowa do odbioru w wybranym POKu lub o przekazaniu do wysyłki Twojej spersonalizowanej karty.
-
Znalazła się moja karta, którą zastrzegłem, co teraz? Zwiń Rozwiń
Zastrzeżonej karty nie można już odstrzec. Aby korzystać z usług systemu Małopolskiej Karty Aglomeracyjnej należy wyrobić duplikat karty. Należy pamiętać, że za duplikat należy wnieść opłatę.
-
Jaki jest termin ważności karty MKA? Zwiń Rozwiń
Karta MKA jest wydawana bezterminowo.
-
Gdzie mogę sprawdzić numer karty lub aplikacji iMKA? Zwiń Rozwiń
Jeżeli posiadasz kartę MKA po zalogowaniu się do swojego konta w zakładce Moje dane widać numer karty MKA. Jeżeli posiadasz aplikację iMKA numer aplikacji możesz sprawdzić w sekcji Ustawienia w zakładce Moje dane.
-
Zapomniałem hasła, w jaki sposób je przypomnieć? Zwiń Rozwiń
Będąc na stronie logowania do swojego konta wybierz opcje Nie pamiętam hasła, a następnie postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlonymi na stronie. Jeśli podczas zakładania konta, mail nie został podany, należy skontaktować się z infolinią lub Punktem Obsługi Klienta.
-
Nie przychodzi do mnie mail z systemu MKA na skrzynkę home.pl, co zrobić? Zwiń Rozwiń
Jeśli posiadasz skrzynkę pocztową na serwerze home.pl, nie dostałeś maila z systemu MKA oraz nie znajduje się on w folderze Spam włącz opcję "akceptuj pocztę z zewnętrznego przekierowania" w konfiguracji poczty w części ustawienia antyspamowe.
-
Po co jest mi PIN, który podaje podczas rejestracji? Zwiń Rozwiń
PIN jest konieczny do podania w momencie wybrania Aplikacji iMKA jako nośnika usług MKA. Jest on potrzebny do kupowania biletów jednorazowych korzystając z tPortmonetki.
-
Jak można zarejestrować się w systemie MKA? Zwiń Rozwiń
Aby zarejestrować się w systemie MKA należy złożyć wniosek o kartę lub aplikację mobilną iMKA. Wniosek można złożyć przez Internet lub w Punktach Obsługi Klienta zlokalizowanych w Krakowie,Tarnowie, Miechowie i Wieliczce. Instrukcja znajduje się pod linkiem https://mka.malopolska.pl/jak-otrzymac-karte-mka
-
Gdzie można kupić usługi oferowane w systemie MKA? Zwiń Rozwiń
Usługi oferowane w ramach systemu MKA można zakupić w POK, poprzez portal MKA, aplikację iMKA oraz w automatach stacjonarnych i mobilnych.
-
W jakiej formie można opłacić usługi w systemie MKA? Zwiń Rozwiń
W portalu MKA i aplikacji iMKA można płacić za pomocą platformy przelewy24. Dzięki temu istnieje możliwość płatności zarówno kartą, szybkim przelewem, jak i przelewem tradycyjnym. W aplikacji iMKA można dodatkowo płacić za pomocą tPortmonetki.
Istnieje również możliwość przyspieszenia procesu płatności w postaci podpięcia karty bankowej do aplikacji iMKA oraz konta w Portalu MKA. Dzięki temu płatność będzie mogła odbyć się za pomocą jednego kliknięcia.
W automatach stacjonarnych, mobilnych oraz POK można płacić gotówką i kartą.
-
Czy w systemie MKA są dostępne wszystkie rodzaje biletów? Zwiń Rozwiń
W systemie w MKA oferujemy tylko te rodzaje biletów, które zostały nam udostępniane przez partnerów: Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie, Zarząd Dróg i Komunikacji w Tarnowie, Koleje Małopolskie sp. z o.o., Przewozy Regionalne sp. z o.o., Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie, Wielicka Spółka Transportowa w Wieliczce, Komunikacja Miejska w Zakopanem, Miejski Zakład Komunikacji w Nowym Targu, Zakład Wodociągów i Kanalizacji w Miechowie, Miejski Zakład Komunikacji w Oświęcimiu.
-
Czy w systemie MKA można kupić bilety na linie dowozowe? Zwiń Rozwiń
Tak, bilety na wszystkie linie dowozowe są dostępne w ofercie Kolei Małopolskich.
-
Co to jest bilet zintegrowany? Zwiń Rozwiń
Bilet zintegrowany to możliwość zakupienia podczas jednej transakcji kilku biletów jednocześnie.
Cena każdego biletu w formie zintegrowanej transakcji jest objęta zniżką. Wysokość zniżki dla poszczególnych organizatorów jest zróżnicowana. Aby można było skorzystać z oferowanych upustów należy zakupić bilet na Szybką Kolej Aglomeracyjną oraz przynajmniej jeden bilet innego dostępnego organizatora w tej ofercie. Bilety zintegrowane będą obowiązywać na ten sam okres ważności co pierwszy wykreowany bilet - SKA. Obecnie korzystając z tej promocji możesz zakupić bilety miesięczne.
-
Czy można mieć zapisaną na koncie MKA zniżkę studencką? Zwiń Rozwiń
Tak. Karta MKA i aplikacja iMKA są zintegrowane z uczelnianymi systemami elektronicznej ewidencji studentów. Proces jest w pełni automatyczny i wymaga jedynie wskazania podczas rejestracji (lub aktualizacji danych) nazwy uczelni i numeru albumu. Uprawnienia do zniżek automatycznie zapisywane są na karcie MKA lub udostępniane w aplikacji iMKA. Rozwiązanie to niweluje potrzebę okazywania podczas kontroli dokumentu uprawniającego do zniżki.
Funkcja ELS w MKA w chwili obecnej dostępna jest dla studentów Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie.
-
Czy w ramach systemu MKA można korzystać z parkingów? Zwiń Rozwiń
Tak, użytkownicy MKA mogą korzystać z parkingów typu Park&Ride. Obecnie dostępny jest parking w Tarnowie, Skawinie, Podłężu i Staniątkach. W Krakowie użytkownicy korzystają za darmo z krakowskiego systemu parkingów Park&Ride.
-
Jakie dodatkowe usługi oferowane są w ramach systemu MKA? Zwiń Rozwiń
W ramach usług dodatkowych oferowanych przez system MKA użytkownicy mogą aktualnie korzystać z parkingów P&R oraz z wypożyczalni roweru miejskiego.
-
Czy można mieć jednocześnie kartę MKA i aplikację iMKA? Zwiń Rozwiń
Zgodnie z pkt 2.9 Regulaminu MKA Klient może posiadać w jednym czasie albo Kartę albo aplikację iMKA. Bilety zakupione poprzez aplikację iMKA nie mogę być jednocześnie zapisywane na karcie. Aby zapisać bilet na karcie musi mieć ona fizyczną styczność z urządzeniem (czytnikiem) który połączony jest z systemem.
-
Ile trwa rozpatrzenie reklamacji? Zwiń Rozwiń
Zgodnie z regulaminem reklamacje rozpatrywane są w terminie do 30 dni, jednak większość zgłoszeń rozpatrywana jest w krótszym terminie. Reklamacje rozpatrywane są zgodnie z chronologią zgłoszeń.